Monday, 16 May 2011

:. Aku aDa UntuKmU .:


saat kau gelap
akan kubukakan cahaya
saat kau tenggelam
aku adalah pelampungmu
kerana keimanan itu
adalah dasar hubungan kita
maka aku tidak peduli apa-apa
melainkan memenuhi
tanggungjawabku kepadaNya....


Bingkisan ini ku tujukan buat diriku dan juga teman-teman,yang insyaAllah sentiasa dalam rahmat dan petunjuk Allah. Tiadalah yang lebih menggembirakan daripada melihat manusia disekeliling hidup dalam ketaatan kepada Allah S.W.T.. Tiadalah yang lebih merisaukan daripada melihat manusia disekeliling hidup dalam keingkaran kepada Allah S.W.T.. Sememangya itulah perasaan orang beriman dan bertakwa kepada Allah.

Temanku,bersyukurlah andai hati-hati kita ini telah diketuk oleh hidayah Allah. Itu tandanya Allah masih inginkan kebaikan bagi kita. Jangan pula kita kembali semula kepada kekufuran setelah Allah menyelamatkan kita,kerana itulah merupakan kerugian yang paling besar dalam hidup seorang hamba. Mohonlah kekuatan daripada Allah agar kita terus istiqamah di jalan ketaatan kepadaNya. Biarlah perubahan kepada kebaikan itu berlaku sedikit demi sedikit tetapi istiqamah,daripada kita melakukan perubahan itu secara drastik tetapi hanya sementara sahaja. Ingatlah,Allah pasti membantu mereka yang benar-benar inginkan kebaikan.

Temanku,keseronokkan dunia itu hanyalah sementara. Itu semua ujian Allah untuk menguji kekuatan iman kita. Tidak salah untuk kita merasai keseronokan dunia,tetapi jangan sampai melampaui batas-batasnya. Fikirlah sebelum melakukan sesuatu,agar perbuatan itu tidak meninggalkan fitnah dikemudian hari.Timbanglah sesuatu dengan neraca Allah,bukan neraca dunia. Andai telah ada langkah yang tersasar,kembalilah semula kepada Allah. Bangkitlah menjadi sebaik-baik pendosa,yang berulang kali  bertaubat kepadaNya. Tiadalah Dia mengira natijah daripadamu,yang Dia inginkan hanyalah usaha. Usaha penuh kesungguhan, dalam penyesalan yang ditolak oleh keimanan. Sesungguhnya Allah menerima taubat hamba-hambaNya. Percayalah, menikmati cinta Allah itu lebih indah daripada segalannya.

Temanku,peringatan ini adalah untuk kita bersama, kerana aku ingin bersama-samamu dalam menuju redha Allah. Tidaklah ada daya ku untuk mengharungi jalan ini berseorangan,kerana itu aku perlukanmu dan kau juga perlukan ku. Teman,andai ada langkahku yang tersasar dari landasan agama, peringatkanlah aku dengan amaran-amaran Allah agar aku tidak terus terpedaya dengan indahnya hasutan syaitan. Pimpinlah tanganku dalam meniti hari,semoga kita bersama memperoleh kekuatan dalam melakukan kebaikan hanya untuk mencari redha Illahi.


"Dan janganlah kamu merasa lemah, dan jangan pula bersedih hati, sebab kamu paling tinggi darjatnya,jika kamu orang beriman"
(Ali Imran : 139)


Akhir kalam,doaku sentiasa mengiringi teman-teman yang sentiasa inginkan kebaikan buat diri sendiri dan orang lain agar sama-sama memperoleh redha Allah S.W.T..Moga syurga menanti kita di alam sana,amin... wassalam~


1 comments:

*syukran Ya Rabbi* said...

"Dan janganlah kamu merasa lemah, dan jangan pula bersedih hati, sebab kamu paling tinggi darjatnya,jika kamu orang beriman"
(Ali Imran : 139)
---->boleh dijadikan sumber kekuatan :)

Post a Comment